Laatste Nieuws

Op deze pagina vindt u het laatste nieuws van Value Selling. Klik op het knopje rechts onder in dit vlak “read more” voor het nieuws.

De klant aan het woord: het verhaal van GreenFund Holland

Posted by on 1 jul 2017 in Optreden | 0 comments

Jaco Leijdekker, oprichter van GreenFund Holland, vertelt over zijn samenwerking met Ad Honders van ValueSelling.nl.

 

Direct bijdragen aan een duurzame samenleving én hiervoor een aantrekkelijke rente ontvangen. Dat is wat ik wilde aanbieden middels een nieuw crowdfunding platform.

Via www.greenfundholland.nl kunnen scholen, verenigingen en bedrijven geld lenen voor de uitvoering van hun duurzame project tegen een lage rente. Particuliere spaarders kunnen via het platform deelnemen aan deze projecten. Met hun bijdrage helpen ze rechtstreeks mee aan de realisatie van een verduurzamingsproject. Bovendien ontvangen de deelnemers een aantrekkelijk rendement op hun geld.

Het opzetten van dit crowdfunding platform was beslist niet eenvoudig. Los van de regelgeving gesteld door AFM en DNB, kostte het veel tijd om een goede backoffice met de juiste ICT ondersteuning te realiseren. Deze activiteiten pasten echter prima bij mijn eerdere werkervaringen.

Wat nog ontbrak was een aanpak om mijn idee onder de aandacht te brengen van organisaties, een crowd (de deelnemers) op te bouwen en een netwerk van partners en ambassadeurs op te bouwen. Je kunt wel een goed idee hebben, maar het realiseren en ‘verkopen’ hiervan is cruciaal. Bij één van de lokale netwerkborrels ontmoette ik Ad Honders.

We ontdekten al snel dat de expertise en de ervaring van Ad erg veel aan GreenFund Holland zou gaan toevoegen. Na enkele adviesgesprekken bleek dat we de samenwerking voor langere tijd wilden vastleggen. Ad is inmiddels medeaandeelhouder en verantwoordelijk voor het verder verbeteren van de Marketing en Sales. We zijn gestart met het aanscherpen van het commerciële verhaal van GreenFund Holland en het verbeteren van de financiële business-case. Inmiddels hebben we diverse partners aan ons verbonden en zijn we een aanzienlijke crowd aan het opbouwen.

Op het moment van schrijven van dit stuk hebben we enkele campagnes gedaan en hebben we zo’n 10 campagnes in de pijplijn, voornamelijk bij scholen en sportverenigingen. Ik ben er van overtuigd dat dit mede te danken is aan de bijdrage van Ad. Hij helpt me enorm op het gebied van de juiste keuzes maken en het aanscherpen van mijn commerciële vaardigheden.

Wilt u ook een volgende stap maken met uw bedrijf?

Neem dan contact met Ad op!